sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Makuuhuone


pellavapäiväpeitto



Kuten aiemmin esitellyn työhuoneen, makuuhuoneemmekin muodonmuutos tapahtui maalaamalla.
Seinistä yksi oli väriltään voimakkaan aniliininpunainen ja muut seinät hennon vaaleanvioletteja. Maalasimme lattian lisäksi kolme seinää valkoisiksi ja yhden harmaaksi.

makuuhuone naulakko Olen jossain määrin kyllästynyt värikkäisiin tehosteseiniin, enkä aikonut yhtään sellaista kotiimme laittaa.
Nyt meillä kuitenkin on jokaisessa makuuhuoneessa maalattu tehosteseinä ja olen oikein tyytyväinen. Seinien värit (musta, harmaa ja tummansininen) eivät ole räväköitä, tummia osa kyllä, mutta eivät räväköitä, joten ne tuovat mielestäni hillityllä tavalla särmää tekemättä pienehköjä huoneita kuitenkaan ahtaantuntoisiksi.
Makuhuoneen päätyseinän harmaa väri on  teknoksen värikartasta sävy T1376. Väri sekoitettiin täyshimmeään seinämaaliin.

Sänkymme päällä on uudehko päiväpeitto, johon olen aivan ihastunut.
Kyseessä on siis pellavainen parisängyn pussilakana, jonka sisään on laitettu ohut parisängyn peitto. Päiväpeitto on niin pehmeä ja mukava, että sängyn päällä tekee mieli loikoilla muuten vain.
Minulle kävi päiväpeiton hankinnassa jahkaajalle tyypilliset; kaavailemani valkoinen pellavalakana oli loppuunmyynty, kun viimein päätin ostaa kauan haaveilemani lakanan. Päädyin sitten harmaaseen ja nyt olen oikeastaan iloinen tästä pakkovalinnasta. Edellinen päiväpeittomme oli valkea, joten harmaa tuntuukin tällä hetkellä paremmalta kuin valkoinen olisi ollut.


Ei kommentteja: